Poikkeamia asevelvollisten asiakaspalveluissa 5.-12.1.2026
Puolustusvoimien asevelvollisten OmaIntti-palvelussa tehdään huoltotöitä 5.-12. tammikuuta, jolloin osa sähköisistä lomakkeista on poissa käytöstä. Tietojärjestelmän huoltotyöt vaikuttavat myös aluetoimistojen asiakaspalveluun torstain 8. -ja perjantain 9. tammikuuta välisenä aikana. Tuona aikana asevelvollisuusasioita voi hoitaa rajoitetusti aluetoimistoissa. Aluetoimistojen asiakaspalvelut palvelevat jälleen normaalisti maanantaina 12. tammikuuta.
Huoltotöiden aikana et voi palauttaa seuraavia lomakkeita OmaIntissä ajalla 5.-12.1. klo 11:
- Palveluksen aloittamisajan tai -paikan muutoshakemus
- Terveydentilan muutosilmoitus
Huoltotöiden aikana et voi palauttaa seuraavia lomakkeita OmaIntissä ajalla 7.1. klo 16 - 12.1. klo 11:
- Hakemus aseettomaan palvelukseen
- Hakemus naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen
- Hakemus sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen
- Kertausharjoituskäskyn vastaanottoilmoitus (B-osan palautus)
- Tietojen päivityspyyntö asevelvollisrekisteriin
- Vapaaehtoisen harjoituksen kutsun vastaanottoilmoitus (B-osan palautus)
- Vapautushakemus kertausharjoituksesta
- Vapautushakemus varusmiespalveluksesta monikansalaisuuden perusteella
Huoltotöiden aikana on mahdollista asioida osoitteesta puolustusvoimat.fi/asiointi/lomakkeet löytyvillä lomakkeilla ja palauttamalla ne asevelvollisen omaan aluetoimistoon. Paperilomakkeella asioidessa päätöksen saa vain postitse saantitodistuksellisena kirjeenä.
Aluetoimistojen yhteystiedot löytyvät:
- kirjautumalla OmaInttiin tai
- osoitteesta puolustusvoimat.fi/aluetoimistot/loyda-aluetoimistosi.