Puolustusvoimien asevelvollisten OmaIntti-palvelussa tehdään huoltotöitä 2.–5. kesäkuuta, jolloin osa sähköisistä lomakkeista on poissa käytöstä.
Huoltotöiden aikana OmaIntissä ei voi palauttaa seuraavia lomakkeita 2.-5.6.:
• Hakemus aseettomaan palvelukseen
• Hakemus aseettomasta aseelliseen palvelukseen
• Hakemus naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen
• Hakemus sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen
• Kertausharjoituskäskyn vastaanottoilmoitus (B-osan palautus)
• Palveluksen aloittamisajan tai -paikan muutoshakemus
• Terveydentilan muutosilmoitus
• Tietojen päivityspyyntö asevelvollisrekisteriin
• Vapaaehtoisen harjoituksen kutsun vastaanottoilmoitus (B-osan palautus
• Vapautushakemus kertausharjoituksesta
• Vapautushakemus varusmiespalveluksesta monikansalaisuuden perusteella
Huoltotöiden aikana on mahdollista asioida osoitteesta puolustusvoimat.fi/asiointi/lomakkeet löytyvillä lomakkeilla ja palauttamalla ne asevelvollisen omaan aluetoimistoon. Paperilomakkeella asioidessa päätöksen saa vain postitse saantitodistuksellisena kirjeenä.
Aluetoimistojen yhteystiedot löytyvät:
• kirjautumalla OmaInttiin tai
• osoitteesta puolustusvoimat.fi/aluetoimistot/loyda-aluetoimistosi.
Päivitetty 4.6.2025: Huototyöt päättyvät 5.6. ja aluetoimistot palvelevat normaalisti.